FUNCTIEPROFIEL

Hands-on Online Marketeer

Girav is een internationaal Direct to Consumer (D2C) merk met zeer kwalitatieve shirts voor mannen.  De webshop is ons exclusieve verkoopkanaal en van essentieel belang om onze klanten te inspireren.  In Nederland en Duitsland zijn we al een aantal jaren succesvol actief en zien we veel potentieel voor  verdere groei. Ons gezamenlijke doel is om nog meer nieuwe en terugkerende bezoekers in Nederland, Duitsland en nieuwe Europese afzetmarkten kennis te laten maken met onze unieke Girav shirts.  

De Online Marketeer speelt hierin een cruciale rol. Als Online Marketeer ben jij immers  verantwoordelijk voor kwalitatieve traffic door gerichte, multimediale performance campagnes op  onze doelgroep. Op het juiste moment, de juiste boodschap via het juiste kanaal; dat weet jij te  bereiken! Je duikt daarvoor in klantdata om te achterhalen wie onze klanten zijn en hoe zij zich  gedragen op diverse kanalen en touchpoints.  Bij Girav maken we gebruik van een CDP (Datatrics).

Samen met je collega’s ontwikkel je een 360 graden marketing- en media strategie, waarbij je  rekening houdt met de gestelde doelstellingen en het budget. Je initieert campagnes en bent  verantwoordelijk voor de mediaplanning, inkoop, monitoring en optimalisatie van campagnes. Je legt  contact met mediapartijen en partners in de verschillende landen waarin wij actief zijn en  onderhandelt om de beste ROAS te realiseren.  

Wat houdt de functie Online Marketeer in?

Als Online Marketeer ben je verantwoordelijk voor de traffic in Nederland, Duitsland en landen die  we nog willen lanceren. Wat houdt de functie in? 

1. Van data naar actie
  • Je begrijpt de Girav doelgroep volledig en bent daardoor in staat om te achterhalen wie  onze klanten zijn en hoe we hen kunnen bereiken met de verschillende marketing  kanalen.
  • Je analyseert data met Google Analytics en ons data warehouse en je zet de inzichten om in gerichte campagnes  met als doel de traffic naar onze shops te verhogen en te optimaliseren.
2. Strategie en online media
  • Samen met je collega’s ontwikkel je onze 360-graden marketing strategie rekening  houdend met gestelde doelstellingen.
  • Je initieert online campagnes en bent verantwoordelijk voor de mediaplanning, inkoop,  monitoring en optimalisatie.
  • Je initieert, lanceert, monitort en optimaliseert met name Paid Search en Paid Social. En  je verkent de mogelijkheden op, display advertising en online video.
3. Met wie werk je zoal?
  • Je werkt samen met onze eCommerce managers, CRM Manager en graphic designer om  de customer journey van A tot Z te optimaliseren. We werken ook met externe bureaus  in binnen- en buitenland.
  • Je hebt contact met mediapartijen en onderhandelt om de beste tarieven en  aanbiedingen te ontvangen.
  • Je bent nauw betrokken bij het MT en rapporteert, door middel van duidelijke KPI rapportages, aan onze head of eCommerce. 

Gewenst profiel

  • In deze functie ben je naast commercieel en strategisch, ook heel pragmatisch. Je krijgt een  kick van behaalde resultaten. Verder ben je een hands-on manager en werk je graag samen  met diverse collega’s en bureaus.  
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als online marketeer in een resultaatgerichte onderneming.  Je hebt ervaring met het opzetten en optimaliseren van multichannel campagnes om nieuwe  klanten te werven en de LTV van bestaande klanten te verhogen. 
  • Je hebt zeer veel ervaring met het Google ads platform (met name search en shopping),  Facebook ads manager en Google Analytics. Tevens ben je een kampioen in excel/Google  sheets en word je vrolijk van alles wat met marketing data te maken heeft.
  • Het betreft een resultaatgerichte functie waarbij verplaatsen in de doelgroep,  kwaliteitsgerichtheid en monitoring een belangrijke rol spelen. Je bent pro-actief, weet  prioriteiten te onderscheiden van bijzaken, kan goed samenwerken, je bent een echte  selfstarter.  
  • Je hebt een HBO opleiding of hoger.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een uitdagende nieuwe functie in een jong, snelgroeiend bedrijf met een missie;
  • Goed salaris en een marktconforme pensioenregeling;
  • Een zeer ruime en super toffe werkplek op de Keizersgracht. Met ruimte voor beweging op het grote dakterras of een borrel in onze eigen kantoor kroeg;
  • Leuke collega’s met wie je geregeld samen gaat varen in Amsterdam, we gaan we ook vaak met z’n allen naar een event of restaurant;
  • Stoelmassage, om simpelweg af en toe te ontspannen en bijvoorbeeld een creatief proces op te starten
  • Ruimte, qua tijd en budget, voor persoonlijke ontwikkeling;
  • Een laptop, telefoonvergoeding en mobiliteitsplan op maat;
  • 25 vakantiedagen, bonus dagen bij goed resultaat;
  • Dagelijkse uitgebreide, verzorgde lunch met salad bar

Solliciteer nu

Stuur ons je CV en korte motivatie naar [email protected]